dinsdag 7 juni 2011

Hoeksche Waard uit, altijd lastig

Omloop Hoeksche Waard was een tegenvaller. De wind bleek voor mij een te zwaar obstakel.
Kon ik bij de Amateurs nog fluitend 130 kilometer klassiekers uitrijden, nu moest ik vol aan de bak om niet gelost te worden. En dat werd ik uiteindelijk. Ik had mij al wel ingesteld op afzien en wist dat ik voorin moest zitten om niet gelijk eraf te liggen. Dat lukte wel redelijk: ik was de laatste die de 'eerste groep' moest laten lopen.
Natuurlijk had ik daarbij moeten zitten, maar dat wilde net niet meer lukken. Volgende keer moet ik daar wat meer wringen om hem er toch bij te krijgen. Nu moest ik van deze inspanning herstellen en daarbij zakte ik pardoes te ver door het peloton heen. Dat ging een aantal kilometers goed, maar toen het weer op de kant ging was ik weer gezien. Ik waaierde van groepje naar groepje (dan weer mensen oppikken, dan er weer afwaaien) en na 55 kilometer (van de 168) was het gedaan en was de koers voor mij over.
Beetje teleurstellend resultaat (ik had wel de hoop hem uit te kunnen rijden), maar wel leerzaam. Laat de volgende klassieker maar komen (al weet ik nog niet welke dat gaat worden).

Criteriums rijden gaat me wel wat beter af. De Ronde van Lekkerkerk was voor mij ook een goede training voor de klassiekers. Met 2x 40 km retour en 100 km koers, was het voor mij de langste 'rit' van dit jaar. En daarbij dus 100 km volle bak, want het tempo lag hoog in Lekkerkerk. Ik kon een paar envelopjes meepakken, maar in de eindsprint kwam ik tekort. Deze werd eigenlijk al verreden op het rechte eind voor de laatste bocht. Wie daar met 60+ doorheen durfde en er als eerste uitkwam won de sprint. Met een 17e plaats kon ik tevreden zijn, want ik reed ook nog eens het laatste half uur zonder drinken.
Volgende koers: Wielerronde van Honselersdijk, lekker in de buurt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten